Ősz Idő Nyugdíjas Klub

Szép őszi délután  november 7.én a nyugdíjas klub tagjai, a látogatóközpontban látogattak el, hogy az aktuális képkiállítást  megtekintsék, amit a központ vezetője B.Tóth Valéria ajánlott a látogatók figyelmébe! Ezúttal a lovak szépségét csodálhattuk meg,amit  Krizsmanics Ágnes amatőr festő  vitt vászonra.

Arnold János a klub vezetője,  pihenés közben limonádé, és frissen sütött pogácsa mellet, ismertette a következő időszak terveit. Az idő nagyon jó hangulatban telt, el élményekben gazdagon tértünk haza.

Köszönjük  lehetőséget, amit egész évben kaptunk,reméljük,hogy a jövő évben is részt vehetünk  sok szép  kiállításon, és rendezvényen.

Minden kedves olvasónknak:

Áldott,békés,boldog karácsonyt,

valamint örömökben és egészségben, gazdag

új évet kívánunk!

Őszidős klub tagjai.

Október 20. án az őszidősök  meghívást kaptak a sportcsarnokban, az idősek világnapja alkalmából rendezett ünnepi estére,  amit a balatonkeresztúri szép korú  polgárainak rendezett az önkormányzat.

A község polgármestere Kovács József úr köszöntötte az idősöket, valamint a meghívott vendégeket,

A legidősebbek ajándékot kaptak, és akik egészségi állapotuknál fogva nem tudtak megjelenni, úgy őket

otthonukban látogatták meg.

A színes műsort, klub tagjaink Peczeli Jánosné, Bodor Valéria, Podmanecky Péterné valamint jómagam

szép versekkel kezdtük.

Nagyon szép és kedves kis műsort kaptunk, a Csillagvirág  Művészeti  Modellóvoda, és a helyi Általános

Iskola kisdiákjaitól. Valamint még egy gyönyörű tanulságos mese részlet is elhangzott Simon Mária

tolmácsolásával.

Színpadra lépett még egy testvérpár,  Karcagi-Nagy Zoltán és húga akik dalokat slágereket adtak elő nagy

sikerrel. A helyi Önkormányzat vacsorával látta vendégül a résztvevőket.

Ezt követően kezdetét vette a táncos mulatság, mindenki nagyon jól érezte magát!

Köszönjük a  szervezőknek a szép estét!

Nemzeti ünnep  alkalmából okt. 23 án Bél Mátyás Látogató Központban, klubtagjaink részt vettek az

ünnepségen, Arnold János klub vezető a rossz  idő ellenére is mély tisztelettel, és főhajtással elhelyezte

a klubunk koszorúját a  Mindszenty emlékoszlopnál.

Ráchel Mária Judit.

25 éves az Őszidő Nyugdíjas Klub!

Szeptember 29 én pénteken meghitt ünneplésen vettünk részt az őszidőben!

25 évvel ezelőtt alakult a nyugdíjas klub, ennek kapcsán nagyon szép ünnepségben volt részünk!

Mind két Polgármester jókívánságokkal, és nagyon szép tortával kívánt további jó munkát, és összetartozást  a tagság életében!

Arnold János, az Elnök úr köszöntötte a megjelent vendégeket, Balatonmáriafürdő, és Balatonkeresztúr Polgármestereit, és a szép számmal megjelent tagságot.

Pillanat képekkel emlékeztünk az elmúlt 25 évre amit  Kasz József klubtársunk állított össze.

Az alapító  tagok és a legrégibb társaink szép virágcsokrot, valamint egy üveg italt kaptak.

Továbbiakban  mindenki örömére  volt, mini koncert,  versek, novellák , amit a nyugdíjas klub tagjai állítottak össze.

A finom  és  kiadós ebédet követte a talpalávaló, a megszokott zenészünk közvetítésével.

Mindenki nagyon jól érezte magát, és az est beálltával szeretetben köszöntünk el társainktól!

Reméljük a következő időszakot is ilyen  szeretetben és odaadással fogjuk tölteni.

Köszönjük a szép napot!

Ráchel Mária Judit.

Galéria

Költészet Napja

oszido

Elnök: Arnold János

8647 Balatonmáriafürdő, Bajcsy u.257-258.

A klub 1992. október 2-án alakult 30 fővel. 1993. január 20-án Götli Józsefnét választották meg elnöknek. Tartalmas szép programokkal, kirándulásokkal zajlott az élet, többek között híres farsangi mulatságok, névnapi bálok kerültek megrendezésre.

2003. március 22-én új vezetőséget választottak. Az elnök Käsz József lett.

A klub élete nagy lendületet vett.

• megyei irodalmi rendezvények

• Nyitnikék kulturális szemlék

• kistérségi kulturális vetélkedők

• kirándulások

• mindkét önkormányzat rendezvényein való részvétel

• falunapokon ételkiosztás

Sok-sok program, amelyeken a tagok nagy lelkesedéssel vettek és a mai napon vesznek részt. Az oklevelek bizonyítják a kulturális életben való részvételünket is: vers, próza, színjátszás, tánc terén. 2007. március 9-én a klub a Balatonkeresztúr-Balatonmáriafürdő Községek Sport és Kulturális egyesületének tagja lett.

2010. május 29-én Balatonmáriafürdő falunapján és a kistérségi szezonnyitón az Ősz Idő Nyugdíjas Klub Balatonmáriafürdőért kitüntető címet kapott.

2010. szeptember 30-án a klub életében nagy változás történt. Elkészült a régi klub épületből kialakított Közösségi Ház, mely a mostani klubéletünk színhelye minden kedd délután.

2012. március 6-án 9 év sok munkája után Käsz József elnök átadta a vezetést Arnold János elnökhelyettesnek. Az évek során a klub szokásához híven rendszeresen részt veszünk Balatonmáriafürdő és Balatonkeresztúr programjain.

Arnold János

elnök

A nyugdíjasklub júniusi programjairól!

Klubunk évente egyszer névnapi összejövetelt tart, melyre június első keddjén került sor. Az ünnepségünket Arnold János klubelnök nyitotta meg és megköszönte a balatonmáriafürdői és balatonkeresztúri önkormányzatoknak az anyagi támogatást. Köszönetét fejezte ki azoknak a klubtagoknak, akik a Balatonmáriafürdő Falunapon részt vettek, és a vacsoraosztásban segédkeztek. Galácz György Polgármester Úr, mint klubtag is méltatta a közösséget, mely összeszokott csapat és tevékenyen részt vesz a különböző összejöveteleken, ünnepségeken, rendezvényeken.

A hölgyek egy cserép virágot, míg a férfiak 1 üveg bort kaptak ajándékul. Az előre befizetett összegből egy tál étellel és 1 szelet tortával vendégeltük meg magunkat, melyet a Balatonkeresztúri Festetics Általános Iskola konyhai dolgozóinak köszönünk!

Júnus 3-án Györe Ferencné klubtagunk előadást tartott a Bél Mátyás Látogatóközpontban a "Gyógynövények a vadonban és a ház körül" címmel. Marika előadásában nagyon hasznos dolgokat tudtunk meg a gyógynövények gyűjtésével, szárításával, tárolásával és felhasználásával kapcsolatban.

Termékbemutatóval is készült, melyek megkóstolása nagy sikert aratott: mentás almalekvár, bodzaszörp, levendula pálinka! Tájékoztatójában kitért a gyógynövények szárítási hőmérsékletéről és fontosabb tudnivalókról, melyeket szakirodalommal is alátámasztott.

palacsinta

Június 9-én a hagyományos "Palacsinta napot" tartottuk meg. A Csillagvirág Művészeti Modellóvoda 24 tagja énekkel, tánccal, versikékkel szórakoztattak bennünket. A különböző ízű palacsinta gyorsan eltűnt az asztalokról. A kis nebulók velünk együtt táncra perdültek. Vidám délutánt töltöttünk együtt a gyerekekkel!

palacsinta1

Június 20-án, a Varga pincénél töltöttük a szombat délutánt. A család évente a klub rendelkezésére bocsátja a szépen rendezett zártkerti ingatlanukat, ahol a tulajdonos főszakács a segítőivel finom pincepörköltet főz. A kora délutáni órákban maguk által készített pogácsával érkeztek a klubtagok, a házigazda pedig pálinkával fogadta őket. Arnold János klubelnök Varga Imrének és feleségének,

Varga P

Erzsinek cserép virággal és egy üveg itallal megköszönte, hogy ismét náluk bulizhattunk. Kovács József Balatonkeresztúr polgármestere és kedves felesége, valamint Dr. Kónya Gábor Balatonmáriafürdő háziorvos és családja megtisztelt bennünket jelenlétükkel. Az üstben készült finom pörköltnek nagy sikere volt, mind el is fogyott. A gazda vörös bora pedig nagyon jó hangulatot teremtett. A délutáni órában a hirtelen jött vihar vetett véget a hegyi összejövetelünknek. Az eső ellenére kellemes órákat töltöttünk ismét együtt, melyért a klubtagok köszönetüket fejezik ki a Varga családnak!

Falunapi ünnepség!

A Balatonmáriafürdő Önkormányzat ebben az évben, május 23-án rendezte meg a "Falunap, Balatoni szezonnyitó" ünnepségét. Nagy érdeklődés kísérte a rendezvényt, hisz sokan gyűltek össze a felállított sátorban. Galácz György Balatonmáriafürdő község polgármestere ünnepi beszédével megnyitotta az ünnepséget és köszöntötte a meghívott, megjelent kedves vendégeket. Díszpolgári címet adományozott Berkes Györgyné balatonmáriafürdői lakosnak, aki a közösség érdekében kifejtett tevékenységével elősegítette Balatonmáriafürdő fejlődését.

Posztomusz Díszpolgári Címet kapott Gróf Széchényi Imre és felesége Andrássy Mária, a község névadója. Az emlékplakettet a grófi család Chilében élő dédunokája vette át.

E napon helyezték Gróf Andrássy Mária földi maradványait végső nyughelyére a somogyvári családi sírkápolnába. Hatalmas sikert aratott a vállalkozó szellemű balatonmáriafürdői párokból kialakított tánccsoport, akik a Palotás táncukkal kápráztatták el a közönséget.A Csillagvirág Művészeti Óvoda nebulói, a Fergeteges Forgatag, az M&K Fúvószenekar és még több fellépő szórakoztatta a lakosságot.

Az Őszidő Nyugdíjasklub tagjai ebben az évben is vállalták a rendezvényen a vacsora kiosztását. A 3 fajta húsból készült pörköltnek nagy sikere volt a vendégek körében. Örültünk, hogy ezzel a tevékenységünkkel mi is hozzájárulhattunk a falunap sikeres lebonyolításához!

Kirándultunk!

Május 26-27-én a Dunakanyarban tettünk kirándulást a klubtagokkal. Utunk első állomása a Budapesttől 30 km-re a Dunakanyar legszebb része a Visegrádi vár az 1250-es években felépült és a magyarországi várak közül méreteivel és pompájával is kiemelkedő fellegvár volt. A magasból letekintve elénk tárult a Duna kanyarulata a Pilis erdő csodálatos látképével!

kirándulás

A várat idegenvezető irányításával bejártuk. Majd a hegy alján a Királyi Palota termein, díszudvarán időztünk, ahol korabeli diszkutak voltak láthatók.A délutáni órában Vácnál keltünk át a komppal és a Duna vonulatán haladva:Verőce, Kismaros, Nagymaros, Zebegény, Szob érintésével Börzsöny déli részén található Márianosztrára érkeztünk. A helyi plébános fogadott bennünket és elmondta, hogy a pálos kolostort és templomot Nagy Lajos király építtette 1352-ben. A török korban elpusztult épületet barokk stílusban építették újjá.1854 óta fegyintézet, női börtön és 1952 óta pedig férfifegyházként üzemel. A kora esti órákban érkeztünk Nagybörzsönybe a szállásunkkal szemben lévő , a teljes épségben megmaradt Antal-féle vizimalomhoz. A kétszintes épület berendezése, gépei, használati tárgyai hűen tükrözik a malom működését, a molnár munkáját.

kirándulás2

Kirándulásunk 2. napján, a reggelit követően elindultunk és a szlovákiai Párkányba érkeztünk. Ott kis sétát tettünk és a Duna szlovák oldaláról megcsodáltuk az esztergomi Bazilika épületét. A Mária Valéria hídon keresztül haladva átértünk magyar területre és az esztergomi Várhegyen magasodó Bazilikát jártuk be. Hazánk legnagyobb és Európa 3. nagytemploma, mely klasszicista stílusban épült. Az altemplom több száz sírfülkéjében a Bazilika építői és főpapjai nyugszanak.Megcsodáltuk a világ legnagyobb, egyetlen vászonra festett oltárképét és a Főszékesegyházi Kincstár műtárgygyűjteményét. A nap hátralévő részében Szentendrén a Szamos Marcipán Múzeumot és a Karácsony Múzeumot tekintettük meg. Búcsúzóul nagy sétát tettünk a városban, a Duna partján, és a kirándulásunkat vacsorával zártuk. Szép emlékekkel tértünk haza, melyet köszönünk a kirándulás szervezőinek!

Főzőverseny és Majális!

Április 18-án a Mária Hotelben a Nyugdijasklubok és Idősek "Életet az éveknek" Kaposvári Szervezete találkozóján vettünk részt, ahol a szervezetek ének és színdarab előadásokat adtak elő, hatalmas sikerrel. Köszönjük a Balatonkeresztúri Gyöngyvirág Népdalkörnek a meghívást!

Április 21-én a Közösség Házban fotókiállítást tekintettünk meg, "Falunk névadójára emlékezünk" címmel, ahol Huszár Mihály történész beszélt a Gróf Széchényi Imréné Andrássy Mária életútjáról és családtagjairól. Nagy szerepe volt Balatonmáriafürdő alapításában és újra temetése május 23-án lesz Somogyváron, ahol örök nyugalomba helyezik férje mellé.

Április 22-én az Árkád Galériában Meretei Anikó Sydonia portréfestő alkotásait tekintettük meg. A kiállítást Krasznai János nyitotta meg, Lőrincz Kálmán előadóművész és a Lorenzo Zenekar működött közre. Kellemes estében volt részünk!

Május 1-én, a Balatonkeresztúri Falunapon a pincepörkölt főzőversenyé volt a főszerep. A kedvezőtlen időjárás ellenére 13 csapat nevezett be, akik "mindent beleadva" bográcsokban készítették a finom ételeket. A klubunk is benevezett és ismét remekeltünk, hisz Anfer Lajosné főszakács vezetésével Arnold Jánosné és segítői a 3. díj boldog tulajdonosa lehettek.

A hagyományoknak megfelelően az elmúlt év első helyezett versenycsapata, tehát az Őszidő klubosok főzték a hatalmas kondérban a lakosságnak a pörköltet. Nagy megelégedésünkre mind el is fogyott. Köszönet Markó Zoltánné és csapatának!

Külön díjat a Gyöngyvirág Népdalkör csirkepörköltje és Treier Tamás csapata nyerte el. Első helyezett a Bokros köz csapata, a második pedig a Balatonújlaki Polgárőr Egyesület lett. A műsort az óvodások és a Györgyvirág Népdalkör szolgáltatta. Este a Balaton Old Boys Együttes szórakoztatta a majálison résztvevőket.

Május 9-én a Közösség Ház vezetőjének, Benczik Ildikó kérésére a Balatonfenyvesi Falunapon a főzőversenybe nevezett be a klubunk. Állandó főszakácsunk Markó Zoltánné és csapata remekelt a gombás-tejfölös ragu ételével.

Ress Mária

Húsvéti locsolás az Őszidő Klubban!

018

"Szép lányokat kergetek,

Az én kölnim permetez.

Jó dolog a locsolás,

Ide a piros tojást!"

Ezzel a kis versikével köszöntötte Arnold János klubelnök a férfi tagság nevében a megjelent kedves hölgyeket. Az Őszidő Nyudijasklub a néphagyományokat őrizve, minden évben a húsvéti ünnepeket követő kedden húsvéti locsolónapot tart.

A jelenlévő férfiak illatos kölnivel meglocsolták a hölgytagokat, akik piros tojással viszonozták a gesztust. Szórakozásként pedig több locsolóverset idéztünk fel. Az asztalra az általunk hozott sütemények kerültek. Kellemes délutánt töltöttünk el együtt!

Húsvét hétfőn a Bél Mátyás Látogatóközpont meghívására kamarazenei előadáson kisebb létszámban vett részt az Őszidő Nyugdijasklub. Joseph Haydn és kortársai műveket hallgathattunk. Szép zenei élményben volt részünk.

016

Őszidő Klub programjairól

A népi hagyománynak megfelelően az Őszidő Nyugdíjasklub február 21-én tartotta a farsangi összejövetelét. Ez alkalommal délután 2 órakor gyülekeztünk, a tagjainkból szép számmal jelmezt is öltöttek.

Többek között volt seprű nyélen repülő boszorkány, török basa háremhölgyekkel, Dorothy a madárijesztővel, medve sajt, virágárus lány, hastáncos, fűzős lány és ötletesebbnél ötletesebb jelmezek, hatalmas sikert aratva. A Fergeteges Forgatag csapata vendégszerepelt a rendezvényünkön, akik egy bohózatot adtak elő. A Gyöngyvirág Népdalkör tagjait is meghívtuk, akik most is színesítették a kavalkádot! A bemutató után közös uzsonnán vettünk részt. Mint minden alkalommal elmaradhatatlan az általunk felajánlott tombolatárgyak kisorsolása. Volt olyan tagunk, aki 9 megnyert tárggyal térhetett haza. A fődíj egy gyümölcskosár volt. Ünnepségünket a Balatonkeresztúr község polgármestere, Kovács József Úr és kedves felesége is megtisztelte. A jó hangulathoz a fergeteges zenét Szekeres Sanyi és Somogyi Feri szolgáltatták. Reméljük, hogy ezzel a jól sikerült farsangi bulival a telet is elűztük!

A Balatonmáriafürdő Közösségi Ház rendezvényeinek keretén belül február 12-én "Zöld praktikák a konyhában" címmel Dr. Kónya Gábor balatonmáriafürdői háziorvos dietetikai tanácsokkal látta el az érdeklődőket. Ugyanezen időpontban klubtagunk Györe Ferencné emésztésjavító gyógyteákat, alternatív módszereket ajánlott. Mindkét témában elhangzottak hasznos és tanulságos volt.

Balatonmáriafürdői Önkormányzat május 31-én Szezonnyitó Falunapot tartott. Ez alkalomból meghívták a Pétfürdői Nyugdíjas Klubot is, hisz már több alkalommal mi is élvezhettük a vendégszeretetüket. Anferné Magdi a vállalkozó szellemű klubtagokkal tárkonyos ragulevest és házi rétest sütöttek, a vendégek nagy megelégedésére. Ajándékul hoztak a klubunknak egy fekete dió facsemetét, melyet a közösségi ház kertjében ültettünk el.

A nap további részében a központi strandon a község kulturális programját tekintettük meg. Este 7 órakor került sor a lakosság megvendégelésére, a klubunk erre a célra begyakorolt tagjai osztották az ételt.

Június 4-én az egész évi névnapot tartottuk meg, a hölgyek egy cserép virágot, a férfi tagok pedig egy üveg bort kaptak ajándékul.

Június 10-én a már hagyománnyá vált "palacsinta nap"-ra került sor, melyen a Csillagvirág Művészeti Óvoda növendékei tartottak kedves műsort. Sok tánccal, verssel kedveskedtek nekünk. A klubtagok köszönetük jeléül, általuk sütött, többféle ízesítésű palacsintával vendégelték meg őket. Käsz József klubtag mesét mondott az Uhu bagolyról, melyet a kis nebulók érdeklődve hallgattak.A kis szereplők még egy Balaton-parti sétát is tettek az óvónénikkel!

Tájékoztatjuk az érdekelteket, hogy a klubunk július és augusztus hónapokban szünetelteti működését, csak a hónap első keddi napján van klubfoglalkozás.

Ress Mária

Közgyűlés és Nőnap az Őszidő Nyugdíjasklubban!

Az Őszidő Nyugdíjasklub március 4-én 11 órakor tartotta a 2013 évi közgyűlését. Bevezetőként Käsz József által összeállított diavetítést néztük meg a 2009-es év legfontosabb eseményeiről és a klagenfurti kirándulásról.

Levezető elnökként köszöntötte a tagságot és Kovács József Urat, Balatonkeresztúr polgármesterét. Megállapította, hogy a közgyűlés határozatképes, mivel a tagság több mint 50 %-a megjelent. Arnold János klubelnök beszámolt az Őszidő Nyugdíjasklub 2013 évi működéséről. Eredményes, és eseményekben gazdag évet zárt a klub, hisz sok községi és vidéki rendezvényeken, összejöveteleken vett részt a tagság. Szívesen segítettek az ételek osztásában, verset, színpadi bohózatot tanultak be és adtak elő nem kis sikerrel. A közös kirándulások életre szóló élményt jelentettek mindenki számára.

A következő napirendi pontban a klub pénzügyi gazdálkodását ismertette, melyből kitűnik, hogy "jó gazda" módjával kezelik a tagság pénzét.

Käsz Józsefné az ellenőrző bizottság éves tevékenységéről számolt be. A klub elnökének egész évi munkáját ajándékkosárral köszönte meg a tagság.

A közgyűlést követően a Nemzetközi Nőnap alkalmából a férfi tagok egy cserép virággal köszöntötték a hölgyeket! Arnold János Flóderer Károly: Minden nőnek című versét szavalta el.

Kovács József Balatonkeresztúr polgármestere Galácz György Balatonmáriafürdő polgármester nevében is köszöntötte a nőket és minden jót kívánt nekik. Gratulált a tartalmas programhoz és a klub hatékony működéséhez.

Az ünnepséget követően - a tagok által is finanszírozott - ebédet elfogyasztottuk és István zenéjére táncra is perdültünk!

Ress Mária

Farsangol az Őszidő Nyugdíjasklub!

Február 4-én kora délután szép számban gyülekeztek a tagok a farsangi bálba. Mindenki süteménnyel, itallal és tombola tárggyal felszerelkezve érkeztek a Közösségi Házba, ahol kezdetét vette a szórakozás. A zenét állandó fogadott zenészünk szolgáltatta.

Sajnos az elmúlt évekhez képest kevesebb vállalkozó szellemű tag öltött jelmezt, ami az influenza járványnak tudható be, mert sokan megbetegedtek.

DSCF0021 (1)

Meghívott vendégeink, a Balatonkeresztúri Gyöngyvirág Népdalkör tagjaiból is páran részt vettek a farsangi bulinkon. Mókás népviseleti jelmezbe öltözve rövid, vidám jelenetet adtak elő a közönségnek. Rablónak öltözött tagtársunk játékpisztollyal fenyegetőzött. Käszné Marika konferanszié viccesen mutatta be a Jézus és az apácának álcázott tagokat, akik a "vetkőző szám" után táncra is perdültek. Cigány javasasszony zárta a jelmezesek csapatát, aki tenyér jóslataival szebb jövőt ígért az asszonyoknak.

DSCF0011 (1)

A Fergeteges Forgatag Táncbarát Kör meglepetés előadással tovább fokozta a jó hangulatot, melyet ezúton köszönünk nekik!

Az elmaradhatatlan tombola sorsoláson értékes tárgyak találtak gazdára. A fődíj egy ajándékkosár volt.

A mulatság késő estig tartott, mindenki nagyon jól érezte magát!